rolf van herk

Albert Heijn Bladel

rolf van herk

Albert Heijn Bladel

”Wij zijn hier niet alleen om geld te verdienen maar we willen echt een rol spelen in de buurt

Wij spraken met Rolf van Herk van Albert Heijn Bladel.

Geschiedenis

In 1957 begonnen de grootouders van Rolf een kruidenierswinkeltje aan huis in Bladel. Ze kochten groentes bij de boer en sneden deze om allerlei producten ervan te maken, zoals soepgroenten. De oma van Rolf zette de boodschappen klaar die men had genoteerd in een boodschappenboekje, welke met de bakfiets door zijn opa werden rondgebracht. Omdat de klanten afhankelijk waren van hun wekelijkse loon van de fabriek, mochten zij achteraf betalen. Na verloop van tijd werd het winkeltje als Spar supermarkt de éérste zelfbedieningssupermarkt in dit gedeelte van Nederland. Na overname van de vader van Rolf groeide het bedrijf uit tot de Albert Heijn van nu.

In de komende maanden neemt Rolf, als derde generatie van het bedrijf, alles over. Rolf en zijn vader zijn niet alleen eigenaar van de Albert Heijn franchise maar ook van een Etos- en Gall & Gall filiaal. Onder het dak van het winkelcentrum de Sniederspassage maakt de supermarkt met andere ondernemers deel uit van een winkeliersvereniging. Binnen de Sniederspassage willen de ondernemers saamhorigheid uitstralen en verbinding maken met de klanten en de gemeenschap.

”Wij proberen het winkelcentrum te zijn voor al je dagelijkse boodschappen en benodigdheden, hier in de regio waar het ook gezellig en leuk is.”

Buurtgevoel

Ook buiten het winkelcentrum wil Rolf het gemeenschapsgevoel voortzetten. In de buurt onderneemt het team van AH Bladel daarom veel sponsoractiviteiten, zoals bij lokale voetbalclubs. Met de winkeliersvereniging geven ze daarnaast ieder jaar 10.000 euro sponsorgeld aan lokale verenigingen en goede doelen met de ‘Spek Je Spaarkas’-actie, waarbij de winkelbezoekers mogen beslissen waar dit geld naartoe gaat. Ook het geven van rondleidingen op scholen tijdens zogeheten ‘Kinder Kassa Dagen’ is één van de manieren om betrokken te zijn in de buurt. Samen met andere supermarkten en een bouwmarkt heeft AH Bladel dit jaar 50.000 aan ‘koop lokaal cadeaubonnen’ in de markt gebracht om collega-ondernemers die het moeilijk hebben te steunen. Zo is er voldoende vrijheid om zelfstandig ondernemer te zijn in een franchise winkel, vertelt Rolf. Door de huidige situatie omtrent de Corona-crisis zijn AH Bladel en de Sniederspassage beperkt in het organiseren van activiteiten. Wél wordt er alles aan gedaan om de consument betrokken te houden bij het winkelcentrum, zoals acties om gratis shoptegoed te winnen.

 

”Wij maken gebruik van de kracht van Albert Heijn en de herkenbaarheid die daaraan vasthangt en is het juist de kunst dat we daar nog een lokaal sausje overheen gooien als familie bedrijf en lokale ondernemer.”

Door de huidige situatie omtrent de Corona crisis zijn AH Bladel en de Sniederspassage beperkt in het organiseren van activiteiten.
Wel wordt er alles aan gedaan om de consument betrokken te houden bij het winkelcentrum, zoals het organiseren van actie om shoptegoed te winnen. 

Reclame

Naast lokale activiteiten en acties is Rolf ook overtuigd van het positieve effect van de zichtbaarheid van de winkels (en hun identiteit) in het straatbeeld. Om dit te bewerkstelligen maken zij gebruik van zowel digitale schermen als analoge plattegrondinformatiekasten van Suurland Outdoor. De analoge plattegrondinformatiekasten worden gebruikt om de lokale herkenbaarheid in de regio te behouden dan wel te vergroten. Het fysiek zichtbaar blijven in het straatbeeld is belangrijk, aldus Rolf. Bij de digitale schermen wordt opnieuw het gemeenschapsgevoel benadrukt. Met het gehele winkelcentrum delen zij de zendtijd op de digitale schermen van Suurland Outdoor. Men kan eenvoudig via de Smartloop Portal de advertenties aanpassen, waardoor verschillende advertenties kunnen worden getoond. Zo adverteren alle gezichten van de Sniederspassage op de borden.

 

”Wij zijn een team en dit willen we uitstralen naar de consument. De borden van Suurland Outdoor zijn ideaal om de identiteit van ons winkelcentrum weer te geven.”