fbpx

manon van de ven – Rimmelzwaan

Opticien & audicien 
FERD Zien & Horen

Manon van de ven – Rimmelzwaan

Opticien & audicien FERD Zien & Horen 

”Wij kijken niet naar hoe een ander het doet maar varen onze eigen koers

Ferd zit sinds zijn 18e in de optiek en leerde de fijne kneepjes van het vak van zijn toenmalige compagnon. Samen met zijn vrouw, Manon, opende hij in 2007 FERD Zien & Horen. Waar Ferd zich bezighoudt met optiek, neemt Manon de verantwoordelijkheid voor marketing en administratie op zich. Naast deze werkzaamheden staat ze ook een paar dagen per week in de winkel. Ondanks haar afwijkende achtergrond als jobcoach heeft ze ontzettend veel plezier in haar werk en samen zijn ze voor het avontuur van een eigen onderneming gegaan. Ze houden erg van de vrijheid en de mogelijk om zelf hun tijd in te kunnen plannen.

“Ik sta graag in de winkel om met mensen een praatje te maken, de mensen die komen zijn altijd vrolijk en leuk.”

Manon vindt het belangrijk om duidelijke doelen te stellen met betrekking tot de marketing van het bedrijf. Zo werken ze samen met marketingbureau Immitz Imago Architecten en adverteren ze via de digitale schermen van Suurland Outdoor. Daarnaast organiseren ze speciale weekenden, zoals ‘fashion weekend’ en het ‘kinderbrillen weekend’. De grootste uitdaging op marketinggebied vindt Manon om zo innovatief mogelijk te blijven.

“Er speelt zoveel af binnen de optiek en we willen meegaan met de nieuwe ontwikkelingen, maar we gaan altijd uit van onze eigen expertise. Wij vinden dat we goede expertise in huis hebben en door daarop te bouwen kunnen wij verder komen.”

Manon en Ferd willen graag een breed publiek bedienen en kijken telkens wat voor extra diensten zij kunnen leveren. Zo kan men ook voor specialistische oogmetingen zoals diabetes controle, optometrische controle en prisma controle bij FERD Zien & Horen terecht.

 Een ‘stunt’ die het stel heeft neergezet is het 24 uur open zijn met de zaak, naar aanleiding van het 24 jaar vakmanschap van Ferd. Met dit soort acties blijven ze vernieuwend, actueel en onderscheiden zij zich. Deze strategie implementeerden ze ook tijdens de lockdown vanwege de Corona-crisis. De dag na de eerste persconferentie in maart zijn ze onmiddelijk op zoek gegaan naar alternatieven en zo uitgekomen op het bezorgen van hun producten. Om dit op een duurzame en persoonlijke manier te doen, hebben zij ervoor gekozen dit met de fiets te doen in plaats van de post. Op deze manier kon ook de kwaliteit van de producten gewaarborgd blijven. Daarnaast hebben Ferd en Manon nu ook in de zaak de mogelijkheid gecreëerd om op anderhalve meter afstand alsnog metingen te kunnen doen. Dit zorgt ervoor dat klanten met een gerust hart langs kunnen komen in de zaak.

“Ook na het uitbreken van de Corona-crisis past FERD Zien & Horen zich aan de situatie aan. Zeer nauwkeurige oogmetingen (0,01 dpt) én op 1,5 meter afstand zijn sinds kort een feit.”

Manon merkte zelf al met het binnenrijden van Goirle de digitale schermen van Suurland op, vertelt ze. Ze vond het wel wat om te adverteren tussen andere ondernemers uit de regio. Door herkenbare advertenties op de digitale schermen blijft FERD Zien & Horen altijd ‘on top of mind’ bij binnenkomst van Goirle. Via de Suurland Portal kan Manon zelf advertenties inplannen en deze bijhouden in een agenda.

De advertenties van FERD Zien & Horen die te zien zijn op de digitale borden van Suurland Outdoor.