fbpx

manon van de ven – Rimmelzwaan

Opticien & audicien 
FERD Zien & Horen

Manon van de ven – Rimmelzwaan

Opticien & audicien FERD Zien & Horen 

”Wij kijken niet naar hoe een ander het doet maar varen onze eigen koers

 

Wij spraken met Manon van de Ven – Rimmelzwaan.Haar man Ferd runt FERD Zien & Horen.

Ontstaan

Ferd zit vanaf zijn 18e in de optiek. Van zijn toenmalige compagnon heeft hij het vak geleerd en sinds 2007 hebben Manon en hij samen een zaak. Ferd doet echt de optiek en Manon doet de marketing/administratie. Samen runnen zij het bedrijf. Buiten de marketing staat Manon ook nog een aantal dagen per week in de winkel. 

“Ik sta graag in de winkel om met mensen een praatje te maken, de mensen die komen zijn altijd vrolijk en leuk’’

Manon zelf heeft een andere achtergrond dan de optiek en was voorheen Jobcoach. Omdat Ferd de zaak kon overnemen zijn ze samen voor het avontuur van een eigen onderneming gegaan.

De dagen vullen zij zelf in. Manon geeft aan dat dit een groot voordeel is aan het hebben van een eigen zaak. Ze heeft geen vaste planning en wanneer zij een afspraak heeft kan zij daar gewoon omheen plannen. 

Doelen

Manon vindt het belangrijk om duidelijke doelen te stellen met betrekking tot de marketing van het bedrijf. Ze werken samen met het  marketingbureau Immitz Imago Architecten en adverteren via de digitale schermen van Suurland Outdoor. Het bedrijf staat erom bekend speciale weekenden te organiseren zoals een fashion weekend en kinderbrillen weekend. 

De grootste uitdaging op marketing gebied vindt Manon zo innovatief mogelijk te blijven. 

“Er speelt zoveel af binnen de optiek en we willen meegaan met de nieuwe innovaties maar we gaan altijd uit van onze eigen expertise. Wij vinden dat wij goede expertise in huis hebben en door daar op te bouwen kunnen wij ver komen’’ 

Innovatie

Manon en Ferd willen graag een breed publiek bedienen en kijken telkens wat voor extra diensten zij kunnen leveren.

“Ook voor specialistische oogmetingen zoals diabetes controle, optometrische controle, en prisma controle kan je bij FERD Zien & Horen terecht” 

Een ‘stunt’ die FERD Zien & Horen bijvoorbeeld heeft neergezet is het 24 uur open zijn met de zaak. De aanleiding was het 24 jaar in dienst zijn van Ferd. Met dit soort acties blijven zij vernieuwend, actueel en onderscheiden zij zich.

Ook met betrekking tot de Corona crisis. De dag na de persconferentie in maart zijn zij direct op zoek gegaan naar oplossingen en zijn toen gelijk uitgekomen op het bezorgen van de producten. Om dit op een duurzame, persoonlijke manier te doen, hebben zij ervoor gekozen om dit met de fiets te doen en niet met de reguliere post. Op deze manier kan ook de kwaliteit van de producten gewaarborgd blijven.

Daarnaast hebben Ferd en Manon nu ook in de zaak de mogelijkheid gecreëerd om volgens de nieuwste revolutie op anderhalve meter metingen te doen. Dit zorgt ervoor dat klanten met een gerust hart langs kunnen komen in de zaak. 

“Ook na het uitbreken van de Corona crisis past FERD Zien & Horen zich aan de situatie aan. Zeer nauwkeurige oogmetingen  (0,01 dpt)  én op 1,5 meter afstand zijn sinds kort een feit”

Advertenties

Manon zag zelf altijd met het binnenrijden van Goirle de digitale schermen van Suurland Outdoor staan. Zij vond het wel wat om te adverteren tussen mooie bedrijven uit Goirle. Door herkenbare advertenties op de digitale schermen blijft FERD Zien & Horen altijd on top of mind wanneer men door Goirle rijdt. Via de Suurland Outdoor Portal kan de adverteerder zelf advertenties inplannen. Ook een agenda planning behoort tot de mogelijkheden.

 

De advertenties van FERD Zien & Horen die te zien zijn op de digitale borden van Suurland Outdoor.