fbpx

Richard Fieten

Fieten Olie

Richard fieten

Fieten Olie

”Adverteren is voor ons gepasseerd station. Het communiceren van scherpe prijzen via de digitale schermen is waar de consument naar kijkt 

Wij Spraken met Richard Fieten. Eigenaar van Fieten Olie.

Geschiedenis

Fieten Olie is ooit gestart in 1935 en bestaat inmiddels al 85 jaar. Het begon als een veevoederbedrijf met kippen onder leiding van de ouders van Richard en is nu uitgegroeid tot een keten van 42 stations. Dit onder leiding van Richard. 

De groei van het bedrijf is nog lang niet klaar aldus Richard. Dit jaar, staan er nog eens 4 nieuwe tankstations op de planning. Behalve het runnen van de tankstations, levert het bedrijf ook brandstof aan andere bedrijven. Zo levert Fieten Olie bijvoorbeeld aan: transport- agrarische bedrijven en andere tankstations. Door de jaren heen is het bedrijf flink gegroeid, op dit moment bestaat het bedrijf uit 55 medewerkers.

Ontwikkeling

Sinds Richard eigenaar is heeft hij zijn focus gelegd op de uitbreiding en de ontwikkeling van Fieten Olie. Zo heeft hij zich toegelegd op de onbemande tankstations en is het bedrijf de prijsvechter van Nederland geworden. Bij deze groei en ontwikkeling hoorde ook duidelijke communicatie richting de consument. Tijdens de plaatsing in Hoogeveen kwam Richard in contact met Suurland Outdoor. Hier is hij gestart met het adverteren op de digitale schermen waarna hij ook in andere gemeentes dit heeft doorgepakt.  De digitale schermen van Suurland Outdoor worden lokaal ingezet om de actuele brandstof prijzen te communiceren welke dagelijks aangepast kunnen worden. Dit is 1 van de voordelen van het Suurland Portaal, aldus Richard.  Doordat Fieten Olie altijd voordelig is in prijs en dit naar de consument communiceert weet men de stations van Fieten Olie goed te vinden.

 ”Uiteindelijk draait het bij een tankstation vooral om de prijzen aanbieden en dit zo scherp mogelijk. De consument zit verder niet op poespas te wachten.”

In het verleden adverteerde Fieten Olie via diverse media, tegenwoordig adverteert hij minder maar meer doelgericht. De lokale schermen van Suurland Outdoor bieden daardoor uitkomst. 

”We zien een duidelijke omzetstijging bij de tankstations waarbij een digitaal scherm van Suurland Outdoor wordt ingezet om de brandstofprijzen te communiceren”

Stunt

Ondanks dat er niet meer geadverteerd wordt door het bedrijf hebben zij wel recentelijk een flinke reclamestunt bedacht.

Richard maakte namelijk onlangs de eerste vaart in de nieuwe Fieten Olie luchtballon! Deze vaart liet wat langer op zich wachten vanwege de situatie rondom het coronavirus. Samen met zijn piloot steeg Richard op vanaf het weiland aangrenzend aan het huis van zijn ouders, de voormalig eigenaren van Fieten Olie. vanaf een tweede luchtballon maakte een fotograaf foto’s om de nieuwe aanwinst vanuit een mooi perspectief vast te leggen. Ook reed er een Fieten Olie tankwagen mee om het feest compleet te maken.

De ballon in de rood-wit-blauwe Fieten-kleuren zal worden ingezet voor reclame vaarten en vaarten met zakelijke relaties van Fieten Olie. Daarnaast wordt de ballon ingezet voor reguliere passagiersvaarten. De hoop en verwachting is dat de ballon in de loop van de zomer vaak te bewonderen zal zijn boven Nederland, wanneer ballonvaren met meerdere passagiers weer wordt toegestaan.  

 

De advertentie van Fieten Olie zoals deze te zien is op de digitale schermen van Suurland Outdoor.