jelle ooteman

Jelle Ooteman Makelaars

jelle ooteman

Jelle Ooteman Makelaars

”Wij hebben het nog nooit zo druk gehad”

Jelle Ooteman zijn roots liggen in de evenementen en runde voorheen een evenementenbureau. Ondanks dat hij de branche ontzettend leuk vond, haalde hij er niet voldoende uit en vulde het zijn week niet met taken. Wanneer de voorbereidingen voor een evenement afgerond waren of er vonden geen evenementen meer plaats, bleef er vaak tijd over. Zo kwam hij op het idee om zich om te scholen tot makelaar.

“Als ik nu op sta dan weet ik dat ik werk heb en dat was in de evenementenbranche niet altijd het geval.”

Ondertussen heeft Jella 3,5 jaar zijn eigen makelaardij. Hij ziet wel veel raakvlakken tussen de makelaardij en de evenementenbranche. Zo zijn het beide projecten met een soortgelijk verloop. Iedere keer heb je hetzelfde draaiboek met de voorbereidingen in de aanloop naar het verkopen van het huis of evenement.

 Sinds het uitbreken van de Corona-crisis wil men sneller van hun huis af omdat zij niet weten hoe de crisis zal verlopen. “Wij hebben het juist drukker dan ooit”, aldus Jelle. Uiteraard wordt er wel rekening gehouden met extra hygiëne maatregelen zoals handschoenen dragen en geen open huizen waar veel mensen samen komen. Hierdoor zijn Jelle zijn dagen soms nog drukker dan normaal. Hij moet nu immers alle bezoekers na elkaar plannen, waar er voorheen soms 14 kijkers tegelijk kwamen. Op dit moment zijn de open huizen nog steeds niet aan de orde. Wél gaat Jelle soms tegelijk met een collega naar een huis en verdelen ze hun bezoek om toch twee kijkers langs te kunnen laten komen. Zo gaat Jelle bijvoorbeeld eerst naar de bovenverdieping en zijn collega, waarna ze omwisselen.

Het bedrijf zit in een stijgende lijn. Het gaat op dit moment zo goed dat de gestelde doelen voor dit jaar al in juli behaald zijn. Jelle vindt het belangrijk om iedere maand en elk jaar targets te stellen zodat het bedrijf blijft groeien. Geen doelen stellen ziet hij als een kans op verslapping. En des te concreter het doel, des te beter. Zoveel mogelijk huizen verkopen is geen doel, met aantallen (targets) werk je volgens Jelle doelgerichter.

 “Wij onderscheiden ons omdat we een jong en fris bedrijf zijn. We zijn actief op sociale media en mensen weten ons op deze manier te vinden.”

Jelle heeft de marketing voor het bedrijf altijd zelf gedaan omdat hij hier een achtergrond in heeft vanuit de evenementenbranche. Ook de advertenties op de schermen van Suurland Outdoor heeft hij zelf opgezet. “Het is belangrijk om zichtbaar te zijn zodat je toekomstige klanten je weten te vinden”, vertelt Jelle.

 

De advertentie van Jelle Ooteman Makelaars zoals deze te zien is op de digitale borden van Suurland Outdoor.

zelf ook aan de slag?