fbpx

jelle ooteman

Jelle Ooteman Makelaars

jelle ooteman

Jelle Ooteman Makelaars

”Wij hebben het nog nooit zo druk gehad”

 

Wij spraken met Jelle Ooteman van Jelle Ooteman Makelaardij.

Ontstaan

Jelle Ooteman heeft zijn roots in de events liggen en runde voorheen een evenementenbureau. Dit vond Jelle een ontzettend leuke branche om werkzaam in te zijn.

Echter haalde Jelle hier niet voldoende uit en vulde het niet zijn hele week aan taken. Wanneer de voorbereidingen voor een evenement gedaan waren of er waren geen events, bleef er nog tijd over en dat wilde hij graag anders. Zo kwam hij op het idee om zich om te scholen naar makelaar. Sinds 3,5 jaar heeft hij zijn eigen makelaardij.

“Als ik nu op sta dan weet ik dat ik werk heb en dat was in de evenementenbranche niet altijd het geval’’

Raakvlakken

Jelle ziet wel veel raakvlakken tussen de makelaardij en de evenementenbranche. 

Het zijn beide projecten met een soortgelijk verloop. Iedere keer heb je hetzelfde draaiboek met de voorbereidingen en de aanloop naar het verkopen van het huis of het evenement. Verder werk je bij beide samen met een opdrachtgever. Echter heb ik nu meer zekerheid dan voorheen. 

“de makelaardij en de evenementenbranche hebben veel raakvlakken en het is iets wat ik beide leuk vind om te doen’’

Ook met betrekking tot het personeel. Toen Jelle nog het evenementenbureau runde, werkte hij veelal samen met ZZP’ers. Nu heeft hij vaste medewerkers in dienst. Ze zijn zelfs op zoek naar extra mankracht.

Uitdagingen

De Corona crisis heeft voor de makelaarswereld weinig uitdaging gegeven. Juist dat mensen nu sneller van hun huis af wilde omdat zij niet wisten hoe het verloop ging zijn met de crisis. 

“Wij hebben het juist drukker dan ooit’’

Uiteraard wordt er wel rekening gehouden met extra hygiëne maatregelingen zoals handschoentjes dragen en geen open huizen waar heel veel mensen samen komen. Hierdoor zijn de dagen voor Jelle soms nog drukker dan normaal. Hij moet nu immers alle bezoekers na elkaar plannen waar er eerst 14 kijkers bij een open huis tegelijk kwamen kijken.

Op dit moment zijn de open huizen nog steeds niet aan de orde. Wel gaat Jelle soms tegelijk met een collega naar een huis toe maar gaat de een eerst naar boven en de ander eerst naar de tuin. Zo kunnen er wel 2 kijkers tegelijkertijd in de woning. 

Doelen

Het bedrijf zit in een stijgende lijn. Het gaat op dit moment zo goed dat de doelen die gesteld zijn voor dit jaar al in juli behaald waren. Jelle vindt het belangrijk om ieder jaar en iedere maand targets te stellen zodat het bedrijf blijft groeien. Geen doelen stellen ziet hij als kans op verslapping. En hoe concreter het doel, hoe beter. Zoveel mogelijk huizen verkopen is geen doel, met aantallen (targets) werk je volgens Jelle doelgerichter.

”Wij onderscheiden ons omdat we een jong, fris bedrijf zijn. We zijn actief op social media en mensen weten ons op deze manier te vinden.”

Jelle heeft de marketing voor het bedrijf altijd zelf gedaan. Hij heeft een achtergrond in de marketing en voor het evenementenbureau deed hij dit ook al. 

Ook de advertenties op de borden bij Suurland Outdoor heeft hij zelf geregeld. Het is belangrijk om zichtbaar te zijn zodat je toekomstige klanten je weten te vinden, aldus Jelle.

 

De advertentie van Jelle Ooteman Makelaars zoals deze te zien is op de digitale borden van Suurland Outdoor.