Ferry van de Zandschulp

Zandschulp Zonwering en Raamdecoratie

Ferry van de zandschulp

Zandschulp Zonwering en Raamdecoratie

Service en kwaliteit staan bij ons hoog in het vaandel

Zandschulp Zonwering en Raamdecoratie werd in 1987 vanuit de zolder door Ferry’s vader opgericht en is een hecht familiebedrijf. Het is uitgegroeid tot een heus begrip in de regio, met name in Veenendaal waar het begon. Zo openden ze in 2011 hun tweede locatie in Leusden, zijn ze in 2012 trotse eigenaar van Janssen Rolluiken en Zonwering uit Wijchen geworden en heeft in 2020 ook Möller Zonwering uit Oosterbeek zich ook aangesloten.

Ferry werkt ondertussen al tien jaar bij zijn ouders in de zaak, al heeft hij een compleet andere achtergrond. Hij begon als accountant en heeft zelfs meegedaan aan de selectietraining om bij de luchtmacht te gaan. Toen dit helaas niet lukte sprak hij met zijn vader om in het familiebedrijf te werken. Ferry heeft het ontzettend naar zijn zin maar merkt wel op dat het wennen was om de hele week met zijn vader aan het werk te zijn. “Veertig uur per week met je vader op pad in een busje is een uitdaging”, zegt hij gekscherend. Tegenwoordig zijn ze niet meer zoveel samen op pad maar werken ze wel nog steeds erg nauw samen. Ferry’s vader stuurt inmiddels de monteurs aan in Veenendaal en Leusden, Ferry zit in Wijchen op kantoor en zijn moeder staat in de showroom in Veenendaal en Leusden.

De twee belangrijkste waarden binnen Zandschulp Zonwering en Raamdecoratie zijn service en kwaliteit. Het bedrijf werkt daarom ook niet met targets. Ferry is van mening dat de beloning versus de kwaliteit en service die zijn personeel verleent, altijd goed moet zijn en niet op basis van cijfers. De corona-crisis bracht een flinke uitdaging met zich mee, met name in de maanden maart en april van 2020. Gelukkig trok dit hierna flink bij doordat men vanuit huis begon te werken. Het bedrijf kreeg het zelfs zo druk dat ze behoorlijk de schouders eronder hebben moeten zetten om alle bestellingen aan te kunnen.

“Wanneer iedereen vanuit huis op hun warme zolderkamer in de zon gaat werken, komen ze al snel bij ons terecht. Het werd drukker dan ooit tevoren.”

Ferry ziet veel meerwaarde in fysieke reclame zoals outdoor campagnes en wilt daarmee een zeker vertrouwen uitstralen naar de klant. “Wanneer mensen door de woonwijk rijden en onbewust regelmatig hetzelfde beeld zien, raakt die persoon bekend met het merk”, vertelt hij. Door middel van de kleurstelling en de vorm van het logo van Zandschulp Zonwering en Raamdecoratie blijft het bedrijf ‘on top of mind’ bij voorbijgangers. Daarnaast is Ferry erg tevreden over het contact met Suurland Outdoor; “De contactmomenten zijn zinvol en precies genoeg. Ik zou niet meer contactmomenten willen want dan gaan we het over koetjes en kalfjes hebben en dat vind ik zonde van mijn tijd.”

“De kracht van outdoor reclame is vertrouwen. Mensen raken gewend aan de naam of het logo en wanneer zij op zoek gaan, zullen ze kiezen voor een ‘vertrouwd gezicht’.”

De advertentie van Zandschulp Zonwering die te zien zijn op de analoge informatiekasten van Suurland Outdoor.